Mesimvrini S.A.

Νέοι δρόμοι, νέα διόδια και πριμ .

0835134856204f8350676d9dfbd23ebe_XL.jpg,qt=-62169984000.pagespeed.ce.PjTgs9a9LM

Με καθυστέρηση τουλάχιστον μίας δεκαετίας παραδίδεται από το ελληνικό Δημόσιο το τμήμα του φονικού Πετάλου του Μαλιακού από την Αγία Μαρίνα έως τις Ράχες μήκους 20 χλμ. κάνοντας ποδαρικό για τους οδηγούς με ένα νέο μετωπικό σταθμό διοδίου και δύο πλευρικούς που θα ξεκινήσουν να εισπράττουν από σήμερα.

Η λειτουργία του νέου τμήματος θα συνοδευτεί με τη λειτουργία ενός σταθμού στη θέση Μαυρομαντήλα με 1,75 ευρώ για τα ΙΧ και δύο πλευρικών, στην Αγία Μαρίνα (1,20 ευρώ) και τη Στυλίδα (0,65 ευρώ) στην περιοχή Καραβόμυλος. Θα συνοδευτεί όμως και με κάτι ακόμη για το δίδυμο Άκτωρ-Τέρνα που το κατασκεύασαν. Ένα γενναίο πριμ που υπολογίζεται να φτάσει τα 20 εκ. ευρώ. Η παράκαμψη της Στυλίδας με την εργολαβία «Αγία Μαρίνα Στυλίδας – Ράχες» ενώ έπρεπε να παραδοθεί από τον Σεπτέμβριο του 2010 και έχει πάρει ήδη τρεις παρατάσεις για την ολοκλήρωση των εργασιών, με αίτημα του αναδόχου είχε μετατεθεί για τον Ιούνιο του 2015, προβλέποντας ότι σε περίπτωση πιο γρήγορης παράδοσης του έργου κατά 180 ημερολογιακές μέρες, δηλαδή στις 31 Δεκεμβρίου του 2014, θα ενεργοποιηθεί πριμ υπέρ της κοινοπραξίας Ακτωρ – ΤΕΡΝΑ, η οποία υποκατέστησε την εργολαβία του κ. Πανούση! Όπως ομολογούν οι εργολάβοι είναι το μόνο κέρδος τους γιατί τα έργα αυτά δόθηκαν με πολύ μεγάλες εκπτώσεις.

Η περιπετειώδης πορεία του Μαλιακού κόλπου φαίνεται να παίρνει τέλος, πνίγοντας στην πολύχρονη ιστορία της εργολάβους, καταγγελίες αλλά και πληρωμές για έργα που δεν έγιναν. Είναι χαρακτηριστικό ότι πριν από περίπου δύο χρόνια ο τέως υπουργός Υποδομών κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης με σύμβουλο την Grand Thortonανέθετε το διαχειριστικό έλεγχο σε δύο έργα. Τις εργολαβίες του Μαλιακού που συνοδεύονταν από αρνητικούς λογαριασμούς και πλήθος προβλημάτων και το μετρό Θεσσαλονίκης που σέρνεται για εννέα χρόνια. Με βάση μάλιστα τη σχετική απόφαση που υπέγραφε ο τότε Γενικός Γραμματέας του υπουργείου κ. Στράτος Σιμόπουλος, η εταιρεία έπρεπε εντός τετραμήνου να καταθέσει το πόρισμά της. Έκτοτε κανείς δεν γνωρίζει ποια είναι η τύχη του πορίσματος εκείνου, και σε τι συμπεράσματα κατέληγε, εάν κατέληγε… Για τον επίμαχο δρόμο πληροφορίες μιλούν για δεκάδες εκατομμύρια που πληρώθηκαν στην Αττικάτ την περίοδο της Γαλάζιας διακυβέρνησης για έργα που δεν κατασκευάστηκαν ποτέ με το σχετικό φάκελο να έχει σταλεί από τους ελεγκτές δημοσίων έργων στον εισαγγελέα από το 2011. Το κερασάκι στην τούρτα ήταν οι καταγγελίες για σοβαρά κατασκευαστικά προβλήματα για έξι γέφυρες στην παράκαμψη της Λαμίας για τις οποίες τα προβλήματα εντοπίζονταν στα εφέδρανα.

Οι πρώτες εργολαβίες στο Μαλιακό κόλπο ξεκίνησαν το 2005, πέρασαν όμως δια πυρός και σιδήρου και ο λόγος δεν ήταν άλλος από την οικονομική κρίση και τα ταμειακά προβλήματα της Αττικάτ. Πρόκειται για τρεις εργολαβίες μήκους 77 χιλιομέτρων που παραδόθηκαν τμηματικά και αφού ακολούθησαν ουκ ολίγα ευτράπελα. Τα πρώτα τμήματα μήκους περίπου 54 χιλ. δόθηκαν στην κυκλοφορία το 2008. Για τα υπόλοιπα όμως χρειάστηκε η συνδρομή άλλων τεχνικών εταιρειών (σσ. Άκτωρ-Τέρνας-Μοχλού) για να ξεμπλοκάρουν.

Πηγή : newmoney.gr